Για κάθε ανεξάρτητη κινηματογραφική παραγωγή που σέβεται όχι μόνο την ταπεινή της καταγωγή και χρηματοδότηση, αλλά και τις καλλιτεχνικές της φιλοδοξίες, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Sundance αποτελεί κάτι σαν όνειρο και στόχο ζωής, αφού εκεί συγκεντρώνεται κάθε χρόνο η crème de la crème της διεθνούς ανεξάρτητης παραγωγής, βρίσκουν παγκόσμια διανομή πολλές αρχικά καταδικασμένες στην αφάνεια και στο σόι των συντελεστών ταινίες και αρκετά συχνά αναδεικνύονται μερικές από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς που φτάνουν μέχρι την οσκαρική καταξίωση. Μέχρι σήμερα, η συμμετοχή της χώρας μας υπήρξε μάλλον πενιχρή, με μόνη εξαίρεση την περσινή προβολή του "Attenberg" στο τμήμα Spotlight. Φέτος, όμως, ήρθε η στιγμή για άλλη μια διάκριση, την πρώτη συμμετοχή ελληνικής ταινίας στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ στα χρονικά.
Το "L" του (γνωστού στους κύκλους της διαφήμισης και βραβευμένου στη Δράμα) Μπάμπη Μακρίδη, λοιπόν, θα συμμετάσχει στο World Drama Competition, μια συμμετοχή που αυτομάτως μετατρέπει το σκηνοθέτη σε μια από τις νέες ελπίδες του ελληνικού σινεμά και την ταινία στην πλέον αναμενόμενη του 2012 (εκτός φυσικά αν γυρίσει ταινία η Ζέτα Μακρυπούλια). Τα στοιχεία που γνωρίζουμε για την υπόθεση είναι ελάχιστα και περιορίζονται στο δελτίο τύπου της εταιρίας παραγωγής. Ενας άντρας, λοιπόν, ζει μέσα στο αυτοκίνητό του. Είναι 40 ετών και δεν έχει πολύ ελεύθερο χρόνο, αλλά όταν έχει, επιλέγει να τον περνά με την οικογένειά του. Συναντάει τη γυναίκα του και τα 2 παιδιά του συγκεκριμένες ώρες και ημέρες σε πάρκινγκ αυτοκινήτων. Η δουλειά του είναι να βρίσκει και να μεταφέρει το καλύτερο μέλι που υπάρχει σε έναν άντρα 50 ετών. Η εμφάνιση ενός καινούρgιου οδηγού οδηγεί στην απόλυση του άντρα. Η ζωή του αλλάζει και θεωρεί παράλογο το ότι δεν τον εμπιστεύεται κανείς.
Περιμένουμε το trailer ή έστω τις πρώτες εικόνες που θα αποκαλυφθούν σύντομα για να σχηματίσουμε μια πρώτη εντύπωση. Πάντως ο αινιγματικός τίτλος, η περίεργη σύνοψη, το όνομα του Ευθύμη Φιλίππου στο σενάριο κι ο Άρης Σερβετάλης στον πρωταγωνιστικό ρόλο μάλλον εντάσσουν κι αυτή την παραγωγή στο new greek weird cinema, ένα ρεύμα που συνεχίζει τη δική του ανορθόδοξη, sui generis κι εν τέλει θριαμβευτική πορεία στα διεθνή κινηματογραφικά δρώμενα, εξασφαλίζει συμμετοχές στα μεγαλύτερα φεστιβάλ ανά την υφήλιο, δίνει σε ένα σημαντικό κομμάτι της εγχώριας παραγωγής ταυτότητα και κάνει τον (σινεφίλ) πλανήτη να σπάει το κεφάλι του πώς συνδέεται όλος αυτός η αποστασιοποιημένος και κατάμαυρα χιουμοριστικός μεταμοντερνισμός με μια χώρα που προσπαθεί να βρει διέξοδο από την κρίση.
Πηγή: JumpingFish
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου